Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Nedoceněná vláknina

22. 6. 2009
()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()
 


Nedoceněná vláknina

 


 Vláknina je u nás stále ještě málo ceněná. Umí snižovat cholesterol a je velmi důležitá pro lidi s nadbytečnými kilogramy i pro diabetiky. Vlákninu obsahují zejména luštěniny, obiloviny a černý chléb. Najdeme ji ale i v houbách,otrubách, sóje, ovoci a zelenině. Snižuje riziko řady Obrazekcivilizačních onemocnění, hlavně infarktu, rakoviny konečníku, a tlustého střeva, žlučových kamenů a osteoporózy. Vláknina v sobě zadržuje vodu, v trávicím traktu totiž nabobtná a zasytí člověka na delší dobu. Z toho důvodu je i dobrou prevencí proti zácpě, ale brzdí i vznik a zhoršování hemeroidů. Potraviny s vysokým obsahem rozpustné vlákniny dovedou snížit spotřebu inzulínu a pomáhají zmenšit prudké výkyvy hladiny krevních cukrů.

Obrazek


Doporučená dávka vlákniny je 25 až 30 g denně. Dopřejme si tedy nejen to, co nám chutná, ale i to, co dokáže prodloužit naše zdraví a věk.



()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()